Hubit Blog

CRM, jota myynti haluaa käyttää. Miksi ja mitä se mahdollistaa?

Kirjoittanut Tomi Lindholm | 5.8.2024 9:44:19

Menestyminen myynnissä perustuu moneen tekijään: se vaatii strategista lähestymistapaa, huolellista suunnittelua ja jatkuvaa koulutusta, asiakasrajapinnan toimintojen yhdenmukaistamista tehokkuuden, kasvun ja ja paremman asiakaskokemuksen mahdollistamiseksi. Minkälaista CRM:ää myynti haluaa käyttää?



Nykyään reaaliaikaisen tiedon, internetin ja tekoälyn aikakaudella CRM (Customer Relationship Management) -teknologian hyödyntäminen on ratkaisevan tärkeää pelkästään kilpailukyvyn säilyttämisen vuoksi. Ilman sitä ei kilpailussa pärjää.

CRM:n hinta vs. käyttö vs. tulokset

Yllättävän suuri määrä yrityksiä, joiden kanssa keskustelemme päivittäin, joko a) selviytyy edelleen Exceleiden avulla, jolloin tiedot lepäävät hajallaan taulukoissa ja henkilökohtaisissa sähköposteissa, tai b) investoi voimakkaasti erilaisiin ohjelmistoihin ja työkaluihin, mutta kärsii alhaisista käyttöasteista ja käyttäjien heikosta palautteesta.

Mikä on CRM:n tärkein ominaisuus? Se on niinkin iso asia kuin... käytettävyys

Yksinkertaisesti sanottuna suurin syy, miksi näemme yritysten epäonnistuvan CRM-ohjelmistojen hyödyntämisessä, on alhainen käyttöaste, joka johtuu yleensä tarpeettomasta monimutkaisuudesta. Valintakriteereitä on toki monia muitakin, mutta se kaikista ilmiselvin usein unohtuu...

Miksi CRM on tärkeä ja mitä se mahdollistaa?

Helpon ei pidä olla köykäinen eikä vanhaan pidä juuttua. Laadukas CRM mahdollistaa monta kriittistä ominaisuutta ja sillä on keskeinen rooli yrityksen nykyisten ja potentiaalisten asiakkaiden vuorovaikutuksen hallinnassa.

Lähde näistä liikkeelle:
    1.    Personoi ja henkilökohtaista vuorovaikutus asiakastietojen perusteella, paranna asiakaskokemusta ja rakenna vahvempia suhteita.
    2.    Tallenna ja hallitse asiakastietoja yhdessä paikassa.
    3.    Tehosta prosesseja ja paranna yhteistyötä eri toimintojen välillä.
    4.    Hyödynnä edistyneitä analytiikka- ja raportointityökaluja saadaksesi oivalluksia, jotka voivat ohjata päätöksentekoa ja strategian kehittämistä.
    5.    Automatisoi rutiinitehtävät, kuten tietojen syöttö, seurantaviestit, tehtävät ja hoito-ohjelmat.
    6.    Salli myyntitiimien priorisoida ja keskittyä tärkeimpiin tehtäviin ja asiakkuuksiin.
    7.    Yhdenmukaista ja helpota yhteistyötä myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun välillä.

Hubit auttaa vaihtamaan HubSpot CRM:ään

Tänä syksynä Hubit keskittyy yhteen teemaan: Miten vaihtaa vanha CRM uuteen, ketterään HubSpot CRM-alustaan? Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin ilokseni todeta, ettei kyseessä ole jättiurakka.

Yhdessä sovitun, uuden tavan toimia löytäminen on kenties se suurin haaste mihin kannattaa varautua, mutta sekin jumpataan kuntoon hyvän kumppanin kanssa.

Lue lisää täältä & ota yhteyttä jos aihe on ajankohtainen!