Alustan ketterää kustomointia

CRM on tärkeä kustomoida toimivaksi työkaluksi tiimin arkeen. HubSpotin CRM-järjestelmää on mahdollista muokata monella eri tasolla, voit lukea lisää aiheesta Julian blogipostauksessa modernin CRM:n kustomoinnista. Hubitin ensimmäisellä Lesson-videolla demotaan sitä, miten CRM:n korttinäkymää voi muokata. Alempaa löydät videon sisällön myös kirjallisessa muodossa ja voit jättää toiveen demovideon aiheesta!

 

Video kirjallisena

Kenttien eli propertyjen luominen HubSpotissa on aika helppoa. HubSpotin CRM perustuu objekteihin eli kontakteihin, yrityksiin ja kauppakortteihin eli diileihin. Sekä objekteja että tietokenttiä on helppo kustomoida.

Videolla näkyy demo pipeline eli myyntiputki. Lähdetään liikkeelle kauppakortin muokkauksesta. Mennään asetuksiin, sieltä objektien alta valitaan Deals (Kaupat) ja sieltä viimeinen välilehti Record Customization. Tältä sivulta löytyy Customize the left sidebar asetus, jonka kautta päästään muokkaamaan diilikortin vasenta sivupalkkia. Sivupalkista löytyy ensisijaisesti kaikki tärkeä kauppaa koskevat tiedot.

Käydään kuitenkin ensin luomassa tietokenttä eli property, joka sivupalkkiin halutaan laittaa. Valitaan asetusten vasemmasta navigaatiosta Properties (Ominaisuudet). Properties-sivulla näkyvät kaikkien HubSpotin objektien tietokentät, ja voit sivun yläreunassa olevassa valikossa valita, minkä objektin tietokenttiä haluat tarkastella. Valitaan diilin tietokenttien tekoa varten siis deal properties.

Sivun oikeassa laidassa olevasta oranssista nappulasta päästään luomaan tietokenttä. Basic info -sivulla valitaan uudelle tietokentälle kansio (kansiointi kannattaa, jotta data pysyy hyvässä järjestyksessä) ja nimi. Seuraavalla sivulla valitaan kenttätyyppi eli field type, ja valinnasta riippuen tarkennetaan tietokentän ominaisuuksia. Videolla luodaan monivalintakenttä, eli tietokenttää luodessa määritellään sen eri vaihtoehdot.

Kun tarvittavat propertyt on luotu, voidaan palata Record customization sivulle ja valita Customize the left sidebar. Voit muokata joko oletusnäkymää tai luoda erillisen tiiminäkymän sivupalkkiin. Sivupalkissa on jo valmiiksi oletusosio About this deal, joka näkyy kaikille HubSpot-tilin käyttäjille. Myös tätä osiota voidaan kustomoida poistamalla tai lisäämällä tietokenttiä. Videolla lisätään sivupalkkiin uusi Prospecting-osio, johon asetetaan prospektointiin liittyviä tietokenttiä, kuten juuri luomamme tietokentät. Jos strateginen määritys on tehty kunnolla, tarjoaa uusi osio hyvinkin paljon tietoa myyjälle.

Kun sivupalkki on muokattu halutunlaiseksi, tallennetaan ja julkaistaan se. Tämän jälkeen muokattu sivupalkki näkyy diilikortin vasemmassa reunassa. Samanlaisen muokkauksen voi tehdä muidenkin objektien CRM-kortin sivupalkkiin, eli myös kontakti- tai yritysnäkymä on mahdollista mukauttaa.

 

Toive demovideon aiheesta?

Haluamme tuottaa asiakkaidemme tarpeita palvelevaa sisältöä, jotta he saavat kaiken hyödyn irti alustasta. Onko sinulla mielessä jokin aihe, josta toivoisit Hubitin tekevän demovideon? Voit ehdottaa aiheita oheisella lomakkeella, jotta voimme ottaa toiveesi huomioon!

 

Saatat myös tykätä

Modernin CRM:n kustomointi - helposti tehokkuutta asiakasrajapintaan
Modernin CRM:n kustomointi - helposti tehokkuutta asiakasrajapintaan
13 heinäkuuta, 2023

Vanhoilla legacy-tietojärjestelmillä haettiin liiketoimintaan varmuutta ja vakautta: sama järjestelmä porskuttaa vuodest...

HubSpot  EMEA Rookie of the Year -palkinto napsahti Suomeen Hubit Oy:lle
HubSpot  EMEA Rookie of the Year -palkinto napsahti Suomeen Hubit Oy:lle
7 helmikuuta, 2019

6.2.2019 – HELSINKI – Heinäkuussa 2018 perustettu Hubit Oy palkittiin 4.2.2019 HubSpotin Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan ...

Kiikarissa HubSpot CRM? Näin valitset hyvän käyttöönoton kumppanin
Kiikarissa HubSpot CRM? Näin valitset hyvän käyttöönoton kumppanin
18 huhtikuuta, 2023

Olen vuosien varrella auttanut eri organisaatioita ottamaan HubSpot CRM-alustan uudelleen käyttöön. Mitä, eikö kerta rii...