Verkkosivujen ylläpitäminen ja päivittäminen on usein vaikeaa perinteisellä julkaisujärjestelmällä. Yhden yksinkertaisen muutoksen teko ei välttämättä onnistu ilman ohjelmoijan apua. Verkkosivujen turvallisuus ja suorituskyky voivat myös tuottaa päänvaivaa. Yritysten kasvaessa verkkosivujen skaalaaminen ei välttämättä onnistu ilman kalliita ja vaikeasti hallittavia lisäosia. CMS Hub on luotu ratkaisemaan näitä ongelmia.

 

Uusi CMS Hub

 

”Uuden CMS Hubin avulla tiimisi voi käyttää vähemmän aikaa järjestelmien hallintaan. Tällöin voimavarat voidaan keskittää hyvien asiakaskokemusten luomiseen. CMS Hub:in julkaisutyökalujen myötä markkinoijilla on mahdollisuuden itse luoda sisältöä verkkosivuille. Kehittäjät voivat myös käyttää juuri niitä työkaluja, jotka ovat heille parhaita. CMS Hub antaa myös IT-tiimeille varmuuden siitä, että verkkosivut ovat nopeat ja turvalliset kaikkina aikoina.”

– HubSpot

 

Uuden CMS Hubin avulla HubSpot tarjoaa ominaisuuksiltaan vahvaa verkkosivujen hallintaa vähemmällä vaivalla. Tämän blogin tarkoitus on kertoa CMS Hubin ominaisuuksista, jotka tekevät tästä mahdollista. Blogissa käydään läpi lähinnä markkinoijille suunnattuja ominaisuuksia. Myös ohjelmoijille ja turvallisuudesta vastaaville henkilöille suunnattuja aiheita sivutaan. HubSpot tarjoaa kahta eri versiota CMS Hubista. CMS Hub Professionalin hinta on 224€ ja CMS Hub Enterprisen 830€ kuukaudessa. Verkkosivujen tuominen muista alustoista CMS Hubiin onnistuu myös helposti ja kustannustehokkaasti joko HubSpotin  tai suomalaisen partnerin avulla. 

 

CMS Hubin ominaisuudet markkinoijille

CMS Hub antaa mahdollisuuden luoda ja ylläpitää verkkosivuja käyttäen juuri sen verran ohjelmoijien apua kuin halutaan. Ohjelmoijat voivat luoda verkkosivuja käyttäen joustavia teemoja ja sisältörakenteita, tai verkkosivut voidaan luoda kokonaan ilman ohjelmoijia käyttäen Drag and Drop-editointityökalua, valmiiksi tehtyjä muokattavia teemoja, sivualustoja ja moduuleita.

CMS Hubin avulla on mahdollista luoda erilaisia verkkosivuja, joita ovat verkkosivut, laskeutumissivut ja blogisivut. CMS Hub mahdollistaa myös verkkosivujen hakukoneoptimoinnin ja työkalut verkkosivujen toiminnan tarkkaan mittaamiseen. Isona plussana voidaan myös nähdä tietoturvan ja CMS-järjestelmän päivitysten ulkoistaminen HubSpotin asiantunteville tiimeille. On tärkeää myös tietää, että CMS Hub ja HubSpotin asiakkaanhallintajärjestelmä toimivat saumattomasti yhdessä.

New call-to-action

 

Teemat

Teemat hallitsevat verkkosivujen yleistä ja yhtenevää designiä. Teemoja voi luoda, tai ne voi ladata HubSpotin kaupasta. Teema sisältää erilaisia templateja, joissa kaikissa on yhteneväinen brändäys.

 

Sivualustat

Kaikki CMS Hubilla tehdyt verkkosivut tehdään käyttäen sivualustaa. Yhtä sivualustaa voidaan käyttää useiden verkkosivujen luomiseen, sillä ne ovat helposti muokattavissa moduulien avulla. Sivualustoja voi luoda itse tai ladata HubSpotin kaupasta.

Moduulit

Moduulit ovat sivualustojen rakennuspalasia. Niitä on helppo lisätä, muokata ja siirtää käyttämällä Drag and Drop-työkalua. CMS Hubissa on oletusmoduuleja, teemamoduuleja ja kustomoituja moduuleja.

Oletusmoduulit ovat CMS Hubissa valmiiksi ja ne sisältävät kaikki standardielementit, joita voisi olettaa löytyvän verkkosivuilta. Näitä ovat esimerkiksi kuvat, CTA:t, taulukot, tekstilaatikot ja lomakkeet.

Teemamoduulit on suunniteltu toimimaan yhteistyössä verkkosivun teeman kanssa. Teeman luoja on tehnyt ne ja niiden on tarkoitus sopia teeman tyyliin täydellisesti.

Kustomoidut moduulit ovat ohjelmoijien johonkin tiettyyn tarkoitukseen luomia moduuleita. Nämä palvelevat usein jotain spesifiä ja monimutkaistakin tarkoitusta.

 

Drag and Drop-työkalu

Drag and Drop-työkalun avulla moduulien lisääminen, muokkaaminen ja siirtäminen onnistuu muutaman klikkauksen avulla. Vaikka sivualustat toimivat pohjana verkkosivuille, ne ovat helposti muokattavissa hyvinkin erilaisiksi.

 

Hakukoneoptimointi

On sanomattakin selvää, että verkkosivun tulee löytyä hakukoneilla. Hienon verkkosivun luominen on turhaa, jos kukaan ei pääse näkemään sitä. Braftonin tekemän tutkimuksen mukaan 95% hakukoneiden liikenteestä ohjautuu verkkosivuille, jotka ovat tulosten ensimmäisellä sivulla. CMS Hub tekee verkkosivun hakukoneoptimoinnista helppoa ja tehokasta. Tässä linkki artikkeliin, jossa kerrotaan aiheesta tarkemmin.

 

Verkkosivujen suorituskyvyn analysointi

Kun tavoitteena on kehittää yrityksen toimintaa verkossa, verkkosivujen toiminnan analysointi yli ajan on ensiarvoisen tärkeää. Pelkät raportit verkkosivujen toiminnasta eivät paranna niiden suorituskykyä, mutta ne antavat työkalut datalähtöisten päätösten tekoon. Analyysityökalujen ja optimointistrategioiden oikeanlaisella yhdistelmällä mitattuja asioita voidaan kehittää. Mittarit, kuten verkkoliikenteen lähteiden seuranta ja verkkosivujen kävijöiden toiminnan seuranta, esimerkiksi sivulla vietetyn ajan muodossa, auttavat identifioimaan mahdollisuuksia ja korjaamaan toimintamalleja, joilla on negatiivinen vaikutus.

 

Yhteispeli HubSpotin ekosysteemissä

HubSpotin asiakkaanhallintajärjestelmä tukee CMS Hubia. Tämä antaa mahdollisuuden esimerkiksi verkkosivujen personointiin isossakin mittakaavassa. CMS Hub on integroitavissa markkinoinnin, myynnin ja Service Hubin kanssa. HubSpot tarjoaa myös laajan listan erilaisia sovelluksia, jotka on mahdollista integroida CMS Hubiin. Sanotaan vaikka, että jos käytössä on eri asiakkaanhallintajärjestelmä, kuten Salesforce, sen integroiminen CMS Hubiin onnistuu. CMS Hubin avulla eri kielisten verkkosivujen hallinta on myös tehty helpoksi.

 

Mitä CMS Hub Enterprise tarjoaa?

CMS Hub Enterpriseen kuuluu luonnollisesti kaikki edellä mainitut CMS Hub Pro:n ominaisuudet. Käyn vielä lyhyesti läpi CMS Hub Enterprisen tärkeimmät palaset.

businessman hand draws gear to success concept

 

Serverittömät toiminnot

Verkkosovellukset, kuten laskimet, verkkolomakkeet ja tapahtumarekisteröinnit toimivat useimmiten verkkoserverillä. Verkkosovellukset parantavat yleensä asiakaskokemusta, mutta servereiden hallinta on monesti yksi verkkosivujen hallinnan suurimmista haasteista.

CMS Hubin serverivapaiden toimintojen avulla on mahdollista kehittää verkkosivujen toiminnallisuutta ja dynaamisuutta rakentamalla tehokkaita verkkosovelluksia, eikä ohjelmoijatiimin tarvitse koskaan huolia servereiden ylläpidosta.

 

Jäsenyydet

Prospektit eivät ole ainoita verkkosivuilla vierailevia tahoja. Sivuilla voi käydä myös asiakkaita, jälleenmyyjiä, yhteistyökumppaneita ja muita sidosryhmiä, joiden kanssa ollaan tekemisissä. 2020-luvulla personointi tarkoittaa sitä, että jokainen vierailija saa itselleen yksilölliseksi muotoiltua sisältöä. Verkkosivujen tulisi olla kaikille sidosryhmille hyödyllinen ja informatiivinen. CMS Hub Enterprisen jäsenyydet-toiminnolla personointi onnistuu isossakin mittakaavassa.

 

Aktiviteettilokit

Pienessä yrityksessä on helppoa pysyä kartalla siitä, kuka tekee muutoksia nettisivulle. Yrityksen, ja sen myötä verkkosivupäivityksiä tekevän tiimin kasvaessa, voi olla haastavaa seurata kellä on mitkäkin oikeudet ja milloin tietyt päivitykset verkkosivulle on tehty. CMS Hubin aktiviteettilokin avulla on mahdollista antaa tiimin jäsenille juuri ne oikeudet, joita he tarvitsevat. Lokista näkee myös tarkasti, milloin ja kuka on tehnyt päivityksiä verkkosivulle.

 

Verkkotunnukset

Yrityksen kasvaessa on suhteellisen yleistä, että tarvitaan useimpia verkkosivustoja. Yritys voi esimerkiksi laajentua uudelle toimialalle. CMS Hub Enterprisessä on valmiiksi kaksi verkkotunnusta eri verkkosivustoille ja mahdollisuus ostaa lisää tarpeen vaatiessa. CMS Hubin avulla on mahdollista isännöidä useita verkkotunnuksia yhden julkaisujärjestelmän avulla.

 

Yhteenveto CMS Hubista

Verkkosivujen hallinta CMS Hubin avulla on todella helppoa, mutta siitä löytyy kaikki ominaisuudet, joita kasvava yritys, tai jopa suuri konserni tarvitsee julkaisujärjestelmältään. CMS Hub antaa mahdollisuuden keskittyä juuri siihen mikä verkkosivuissa on tärkeää – hyvän asiakaskokemuksen luomiseen.

Jos haluat katsoa, mitä kasvavat yritykset tai jättiläiset, kuten Coca-Cola ovat saaneet aikaan CMS Hubin avulla, tsekkaa HubSpotin Inspire verkkosivut. Laitan tähän vielä linkin Weidert Groupin Jonathan Staniksen kirjoittamaan blogiartikkeliin, jossa vertaillaan CMS Hubia yleisimpiin julkaisujärjestelmiin.

Jos olet kiinnostunut ottamaan kaiken irti verkkosivuistasi, varaa verkkotapaaminen tiimimme kanssa! Meillä on vuosien kokemus HubSpotin CMS järjestelmästä ja siitä, kuinka se saadaan pelaamaan yhteen markkinoinnin ja myynnin kanssa.

Saatat myös tykätä

HubSpot CMS Hub vai Drupal?
HubSpot CMS Hub vai Drupal?
24 marraskuuta, 2020

Kun etsit parasta verkkosivujen julkaisujärjestelmää yrityksellesi, Drupal ja HubSpotin CMS Hub pyörivät helposti vaihto...

Miksi vaihtaa CMS Hubiin? 4 syytä myyntiä kasvattaville yrityksille
Miksi vaihtaa CMS Hubiin? 4 syytä myyntiä kasvattaville yrityksille
11 joulukuuta, 2020

Verkkosivujen yksittäinen tärkein tavoite on auttaa vierailijoita löytämään tiedon mitä he etsivät. Tämän lisäksi myynti...

Tee sisällöstäsi persoonallista CRM-CMS integraation avulla
Tee sisällöstäsi persoonallista CRM-CMS integraation avulla
18 syyskuuta, 2020

Verkkosivut ovat usein se rajapinta, joka on yhteydessä yrityksen asiakkaisiin ja muihin sidosryhmiin. Tämän vuoksi on l...