HubSpot kehittää alustaansa jatkuvalla syötöllä vastatakseen asiakkaidensa kasvaviin tietotarpeisiin ja tarjotakseen mahdollisimman ketterän työkalun asiakassuhteiden kokonaisvaltaiseen hoitoon. Erityisesti myyntiä tehostavia suuria kokonaisuuksia tullaan kehittämään vuonna 2024, tässä muutama keskeinen ominaisuus, joita pitää silmällä!

AI:n voittokulku jatkuu

Ei tule varmasti kenellekään yllätyksenä, että vuoden 2023 megatrendi AI jatkaa kehitystään myös vuonna 2024. Tomi kirjoittikin taannoin blogin siitä, miksi yritysten tulisi tänä vuonna arvioida liiketoimintaansa uudelleen suhteessa tekoälyyn. AI:n tuomat mahdollisuudet virtaviivaistaa myyntiprosessia kannattaa hyödyntää täysillä, etenkin kun ne kuuluvat jo osaksi HubSpot-tilaustasi eivätkä vaadi uusien ohjelmien ostamista ja integroimista järjestelmään!

HubSpotin AI-kehitys alkoi sisällön tuottamista helpottavasta Content Assistantista ja hyvin alkeellisesta ChatGPT:n kaltaisesta ChatSpot AI:sta. Nyt HubSpot on laajentanut AI-työkalujen kirjastoaan kattamaan useita järjestelmän osa-alueita, ja vuonna 2024 päivityksiä on odotettavissa erityisesti myynnin työkaluihin. Esimerkkejä myynnin osa-alueista, joihin odotetaan merkittäviä boosteja AI:n myötä, ovat prospektointi, myynnin ennustaminen sekä raportointi.

Haluatko kuulla lisää HubSpotin AI-työkaluista ja niiden käytöstä?  Jätä tietosi, niin olemme yhteydessä!

 

Social CRM tuo somedatan myynnin tueksi

HubSpotin uudet sosiaalisen median ominaisuudet tuovat somedatan helposti saataville CRM:ään, ja myyjän on vaivatonta saada tietoa kontaktin käyttäytymisestä somessa. HubSpot julkisti vuoden 2023 Inboundissa syventävänsä HubSpotin ja LinkedInin integraatiota, ja erityisesti LinkedIn Sales Navigator -integraation odotetaan parantuvan merkittävästi tänä vuonna. Sen lisäksi, että somedata löytyy HubSpotin sometyökalusta, kontaktin some-aktiivisuuden näkee myös kontaktikortilta, jolloin myyjän on helppoa nähdä yhdellä silmäyksellä, millaisesta sisällöstä prospekti on kiinnostunut.

 

Commerce Hub lanseerataan Euroopassa

Toinen HubSpotin Inboundissa julkistama ominaisuus on täysin uusi, maksuliikenteen hallintaan keskittynyt Commerce Hub. Hubi julkaistiin Yhdysvaltoihin vuoden 2023 loppupuoliskolla, ja Euroopan lanseerauksen pitäisi tapahtua vuoden 2024 ensimmäisen kvartaalin aikana. Commerce Hub täydentää Sales Hubia mahdollistamalla muun muassa laskujen luomisen suoraan hyväksytyistä tarjouksista, maksujen ja erääntyneiden laskujen hallinnan, ja kuukausitilausten käytön. Uusi hubi tuo myös lisäominaisuuksia automaatioiden ja raportoinnin puolelle sekä linkittää kaiken maksuliikennetiedon suoraan kontaktin kortille ilman integraatioita tai lisäohjelmia. Näin myös laskutusdata on järjestyksessä ja helposti saatavilla samassa paikassa, missä muukin kontaktiin liittyvä data on tallennettuna. Pääset tutustumaan Commerce Hubin ominaisuuksiin tarkemmin HubSpotin videolta.

 

Prospektoinnin työtila kehittyy

HubSpot julkaisi liidien hallintaan ja työstämiseen tarkoitetun prospektoinnin työtilan jo vuonna 2023, mutta työkaluun on odotettavissa parannuksia ja uusia ominaisuuksia vuonna 2024. Ennen työtilan julkaisua myyjän piti hyppiä alustan eri osioiden, tai jopa usean eri sovelluksen, välillä nähdäkseen kaiken oleellisen tiedon. Nyt liidit, taskit, aktiviteetit ja kalenterinäkymä on kerätty kaikki samaan paikkaan helpottamaan myyjän työtä. Työtilasta pyritään tänä vuonna tekemään entistä joustavampi ja mukautuvampi, jotta se soveltuu yritysten hyvin erilaisiinkin käytänteihin. Myös työtilan johtotason näkymää kehitetään, jotta esimerkiksi tiimitason edistystä ja dataa on helpompi tarkastella kokonaisuutena. HubSpotin tavoitteena on tehdä työtilasta keskeinen osa alustaa.

 

 

Haluatko käydä uutuuksia läpi tarkemmin?

Haluatko käydä HubSpot-kumppanin kanssa syvällisemmin läpi, miten uutuuksia voisi hyödyntää yrityksesi prosesseissa? Jätä tietosi, ja luodaan teille yhdessä suunnitelma alustan käytöstä!

Saatat myös tykätä

Tehoa ja toiminnallisuutta HubSpot -integraation avulla
Tehoa ja toiminnallisuutta HubSpot -integraation avulla
27 marraskuuta, 2019

HubSpot integraatiot voidaan jakaa kolmeen pääluokkaan: 1. Natiivit 2. Integrointialustaa hyödyntävät 3. Täysin räätälöi...

HubSpotin CRM Sales Hub Enterprise: vahva ominaisuuksiltaan, kevyt ja helppo käyttää
HubSpotin CRM Sales Hub Enterprise: vahva ominaisuuksiltaan, kevyt ja helppo käyttää
30 elokuuta, 2022

HubSpot Sales Hub -myynnin työkalut ovat jo lunastaneet paikkansa suomalaisessa yrityskentässä. HubSpotin Sales Hub Ente...

Uusi Service Hub ja CRM on täällä! Mitä muutoksia se tuo mukanaan?
Uusi Service Hub ja CRM on täällä! Mitä muutoksia se tuo mukanaan?
5 toukokuuta, 2022

Vuosi 2022 on tuonut mukanaan HubSpotin uuden ja päivitetyn Service Hubin! Voimmekin luotettavasti lähteä viemään tätä m...