Hubit Blog

HubSpot-uutuudet 2024: miten alusta kehittyy myynnin näkökulmasta?

Kirjoittanut Julia Forsström | 31.1.2024 10:00:00

HubSpot kehittää alustaansa jatkuvalla syötöllä vastatakseen asiakkaidensa kasvaviin tietotarpeisiin ja tarjotakseen mahdollisimman ketterän työkalun asiakassuhteiden kokonaisvaltaiseen hoitoon. Erityisesti myyntiä tehostavia suuria kokonaisuuksia tullaan kehittämään vuonna 2024, tässä muutama keskeinen ominaisuus, joita pitää silmällä!

AI:n voittokulku jatkuu

Ei tule varmasti kenellekään yllätyksenä, että vuoden 2023 megatrendi AI jatkaa kehitystään myös vuonna 2024. Tomi kirjoittikin taannoin blogin siitä, miksi yritysten tulisi tänä vuonna arvioida liiketoimintaansa uudelleen suhteessa tekoälyyn. AI:n tuomat mahdollisuudet virtaviivaistaa myyntiprosessia kannattaa hyödyntää täysillä, etenkin kun ne kuuluvat jo osaksi HubSpot-tilaustasi eivätkä vaadi uusien ohjelmien ostamista ja integroimista järjestelmään!

HubSpotin AI-kehitys alkoi sisällön tuottamista helpottavasta Content Assistantista ja hyvin alkeellisesta ChatGPT:n kaltaisesta ChatSpot AI:sta. Nyt HubSpot on laajentanut AI-työkalujen kirjastoaan kattamaan useita järjestelmän osa-alueita, ja vuonna 2024 päivityksiä on odotettavissa erityisesti myynnin työkaluihin. Esimerkkejä myynnin osa-alueista, joihin odotetaan merkittäviä boosteja AI:n myötä, ovat prospektointi, myynnin ennustaminen sekä raportointi.

 

Social CRM tuo somedatan myynnin tueksi

HubSpotin uudet sosiaalisen median ominaisuudet tuovat somedatan helposti saataville CRM:ään, ja myyjän on vaivatonta saada tietoa kontaktin käyttäytymisestä somessa. HubSpot julkisti vuoden 2023 Inboundissa syventävänsä HubSpotin ja LinkedInin integraatiota, ja erityisesti LinkedIn Sales Navigator -integraation odotetaan parantuvan merkittävästi tänä vuonna. Sen lisäksi, että somedata löytyy HubSpotin sometyökalusta, kontaktin some-aktiivisuuden näkee myös kontaktikortilta, jolloin myyjän on helppoa nähdä yhdellä silmäyksellä, millaisesta sisällöstä prospekti on kiinnostunut.

 

Commerce Hub lanseerataan Euroopassa

Toinen HubSpotin Inboundissa julkistama ominaisuus on täysin uusi, maksuliikenteen hallintaan keskittynyt Commerce Hub. Hubi julkaistiin Yhdysvaltoihin vuoden 2023 loppupuoliskolla, ja Euroopan lanseerauksen pitäisi tapahtua vuoden 2024 ensimmäisen kvartaalin aikana. Commerce Hub täydentää Sales Hubia mahdollistamalla muun muassa laskujen luomisen suoraan hyväksytyistä tarjouksista, maksujen ja erääntyneiden laskujen hallinnan, ja kuukausitilausten käytön. Uusi hubi tuo myös lisäominaisuuksia automaatioiden ja raportoinnin puolelle sekä linkittää kaiken maksuliikennetiedon suoraan kontaktin kortille ilman integraatioita tai lisäohjelmia. Näin myös laskutusdata on järjestyksessä ja helposti saatavilla samassa paikassa, missä muukin kontaktiin liittyvä data on tallennettuna. Pääset tutustumaan Commerce Hubin ominaisuuksiin tarkemmin HubSpotin videolta.

 

Prospektoinnin työtila kehittyy

HubSpot julkaisi liidien hallintaan ja työstämiseen tarkoitetun prospektoinnin työtilan jo vuonna 2023, mutta työkaluun on odotettavissa parannuksia ja uusia ominaisuuksia vuonna 2024. Ennen työtilan julkaisua myyjän piti hyppiä alustan eri osioiden, tai jopa usean eri sovelluksen, välillä nähdäkseen kaiken oleellisen tiedon. Nyt liidit, taskit, aktiviteetit ja kalenterinäkymä on kerätty kaikki samaan paikkaan helpottamaan myyjän työtä. Työtilasta pyritään tänä vuonna tekemään entistä joustavampi ja mukautuvampi, jotta se soveltuu yritysten hyvin erilaisiinkin käytänteihin. Myös työtilan johtotason näkymää kehitetään, jotta esimerkiksi tiimitason edistystä ja dataa on helpompi tarkastella kokonaisuutena. HubSpotin tavoitteena on tehdä työtilasta keskeinen osa alustaa.