Verkkosivujen yksittäinen tärkein tavoite on auttaa vierailijoita löytämään tiedon mitä he etsivät. Tämän lisäksi myyntiä tekeville organisaatioille laadukkaiden liidien generointi voidaan nähdä yhtä tärkeänä tavoitteena. HubSpotin CMS Hub on suunniteltu pitäen nämä tavoitteet mielessä.
HubSpot tarjoaa kahta eri versiota CMS Hubista. Nopeasti kasvaville yrityksille suunniteltu CMS Hub Professional maksaa 252€/kk. Muun muassa alkaen kaksi domainia, serverittömät toiminnot ja jäsenyydet sisältävä CMS Hub Enterprise maksaa 830€/kk.
Tässä blogissa korostan neljää syytä sille miksi CMS Hub on paras verkkosivujen julkaisualusta myynnin vakavasti ottaville yrityksille.
- Hakukoneoptimointi
- Saumaton yhteys CRM-järjestelmään
- Asiakaslähtöinen sisältö
- Liidien generointi
Pari sanaa perinteisestä julkaisujärjestelmästä verrattuna CMS Hubiin
Verkkosivun tulisi toimia säännöllisenä liidien lähteenä. Tämän vuoksi verkkosivujen sisällön on oltava ajan tasalla. Perinteisillä julkaisujärjestelmillä hallinnoitujen sivujen sisältöön ei usein kiinnitetä tarvittavaa huomiota niiden vaikeakäyttöisyyden vuoksi.
Perinteisen julkaisujärjestelmän käyttäjät ovat jatkuvasti huolissaan verkkosivujen tietoturvasta ja suorituskyvystä. Verkkosivuja voi olla myös vaikea skaalata yrityksen kasvun mukana, varsinkin kun jopa todella yksinkertaisen muutoksen tekemiseen verkkosivulla tarvitsee ohjelmoijan apua.
Mikä ratkaisuksi? Käyttäjäystävällinen julkaisujärjestelmä, jonka avulla markkinointitiimit voivat ottaa ohjat käsiinsä
Tunnistettuaan ongelmat, joita yritykset kohtaavat perinteisen julkaisujärjestelmän kanssa, HubSpot kehitti CMS Hubin, tavoitteenaan helpottaa näitä ”kipupisteitä”. Se suunniteltiin, jotta markkinoijat voisivat ottaa hallinnan yrityksen verkkosivujen sisällöstä. CMS Hub tarjoaa nopeutta, turvallisuutta ja skaalautuvuutta kasvaville yrityksille. Toisin kuin perinteiset julkaisujärjestelmät, CMS Hub ei muutu vaikeammaksi yrityksen kasvaessa – lisäosia ei tarvita. Tällöin aikaa ja resursseja ei tarvitse käyttää softan hallintaan vaan asiakaskokemuksen luomiseen verkkosivuilla.
1. Hakukoneoptimointi
Ei liikennettä, ei liidejä. Kun tavoitteena on tehdä myyntiä, yrityksen nimi täytyy saada näkyviin. Potentiaalisten asiakkaiden tulee saada tietää yrityksen tarjoamista tuotteista ja palveluista. Vaikka nettiin julkaisee tietoa, sillä ei ole mitään vaikutusta, jos kukaan ei sitä löydä.
Yli 65% hakukoneiden verkkoliikenteestä menee viiteen ensimmäiseen hakukoneen ehdotukseen. 95% hakukoneiden käyttäjistä pysyy tulosten ensimmäisellä sivulla. Tämän vuoksi hakukoneoptimointi on tärkeää.
HubSpot pitää huolen CMS Hubin käyttäjien verkkosivujen hakukoneoptimoinnista. On-page optimointi onnistuu käden käänteessä. Hakukoneoptimoinnin strategia perustuu niin sanottuihin ”topic clustereihin” ja se on suunniteltu yhteistyössä Googlen kanssa. Teknisellä puolella hakukoneoptimointiin liittyvät muun muassa seuraavat ominaisuudet:
- Turvallisuuden tarkkailu ja uhkien havaitseminen
- CDN ja sen kustomoidut asetukset
- Standardoitu SSL sertifikaatti
- Helpporakenteinen sivukartta Google Search Consolea varten
- Helposti muokattava Robot tekstitiedosto ”crawleria varten”
- On-page optimointisuositukset
- Sivuston laajuiset optimointisuositukset
2. Saumaton yhteys CRM järjestelmään
Verkkosivut ovat yhteydessä yritysten sidosryhmiin, joten on loogista, että verkkosivujen julkaisujärjestelmä on yhteydessä CRM järjestelmään. CMS Hub toimii saumattomasti yhdessä HubSpotin CRM järjestelmän kanssa.
CRM-CMS yhteyden ideana on se, että kaikki verkkosivuilla tapahtuva aktiviteetti siirtyy suoraan CRM järjestelmään esimerkiksi analysointia varten. Ymmärtämällä mikä verkkosivuilla kiinnostaa eniten, mitä klikkaillaan ja ketkä siellä käyvät ovat avainasemassa liidien tuottamisessa. Verkkosivuilta saatujen tietojen pohjalta voidaan tietysti ryhtyä myynnin toimenpiteisiin tai vaikka aloittaa markkinointikampanja. Myyntiedustaja voi myös esimerkiksi saada heti ilmoituksen, kun verkkosivuilla on täytetty lomake. Myös lomakkeen tiedot siirtyvät automaattisesti CRM järjestelmään.
3. Asiakaslähtöinen sisältö
Personointi on avainasemassa asiakassuhteen luomisessa, ylläpitämisessä ja vahvistamisessa.
Kuten mainittu, CMS Hub yhdistää verkkosivut ja CRM järjestelmän. Yhteys mahdollistaa verkkosivujen personoinnin älykkään sisällön avulla. Eri vierailijoille voidaan näyttää eri sisältöjä CRM järjestelmään tallennettujen tietojen perusteella.
CMS Hub mahdollistaa personoinnin koko asiakaspolun ajaksi, ensimmäisestä verkkosivuvierailusta kanta-asiakkaaksi.
Yksinkertaisimmillaan sisältöä voidaan personoida esimerkiksi vierailijan laitetyypin tai sijainnin mukaan. Usein sisältöä personoidaan asiakaspolun vaiheen mukaan – olemassa olevat asiakkaat näkevät eri asioita kun vaikkapa ensivierailijat. Sisältöä voidaan personoida myös sen mukaan, kuinka vierailija tuli sivustolle. Mahdollisuudet ovat laajat. Älykästä sisältöä voidaan käyttää myös laskeutumissivuilla, lomakkeissa, sähköposteissa ja CTA-painikkeissa.
4. Liidien generointi
Konversiopisteiden lisääminen verkkosivulle on ensimmäinen askel, kun verkkosivusta tehdään esitteen sijasta avaintyökalu kysynnän luomiseen ja myynnin työkaluksi. Monissa julkaisualustoissa nämä toiminnot vaativat kolmannen osapuolen lisäosia tai integraatioita. HubSpotin CMS Hubissa nämä ovat sisäänrakennettuja.
Liidien generointityökalut CMS Hubissa ovat suunniteltu niin, että tuntemattomat verkkosivuvierailijat saadaan muutettua välittömästi kontakteiksi CRM järjestelmään.
Lomakkeet ovat yksi tärkeimmistä metodeista liidien generoimiseksi verkkosivuilta. CMS Hubiin kuuluu helppokäyttöinen, mutta todella monipuolinen lomakkeiden luomiseen tarkoitettu työkalu. Sen avulla voidaan luoda tavallisia ja pop-up lomakkeita. CMS Hubin avulla voidaan luoda myös CTA (call-to-action) painikkeita.
CMS Hubin avulla verkkosivuille voidaan luoda myös Live Chat tai Chat Bot palvelut verkkosivulle. Chat bottien vastaukset on myös personoitavissa CRM järjestelmän tietojen perusteella ja niiden luominen on helppoa.
Johtopäätökset
Miksi siis vaihtaa CMS Hubiin? Järjestelmä, joka on suunniteltu liidien generointia varten antaa verkkosivuillesi mahdollisuuden toimia säännöllisenä liidien lähteenä myyntitiimille. Tätä voidaan ajatella hyvänä esimerkkinä markkinoinnin ja myynnin yhdistämisestä. Markkinointitiimi pystyy itsenäisesti rakentamaan toimivat, personoidut ja liidejä generoivat verkkosivut, jotka toimivat yhteistyössä myynnin käyttämän CRM järjestelmän kanssa.
Varaa tästä tapaaminen tiimimme kanssa. Keskustellaan, kuinka yhdistelmä HubSpotin uusinta, mutta helposti lähestyttävää teknologiaa ja Hubitin asiantuntemusta auttaa myyntinne kasvattamisessa.