Verkkosivut ovat usein se rajapinta, joka on yhteydessä yrityksen asiakkaisiin ja muihin sidosryhmiin. Tämän vuoksi on loogista, että asiakkaanhallintajärjestelmän on yhteydessä verkkosivujen julkaisujärjestelmään. HubSpotin uusi CMS Hub ja HubSpotin CRM pelaavat yhteen saumattomasti.

CRM-CMS integraatio

CRM-CMS integraation ideana on se, että kaikki mitä tapahtuu verkkosivuilla, siirtyy suoraan asiakastiedon hallintajärjestelmään välitöntä analysointia ja raportointia varten. Raporttien pohjalta voidaan tehdä dataan perustuvia havaintoja, joiden avulla voidaan ryhtyä tehokkaisiin toimiin. Ymmärtämällä, mitkä sisällöt verkkosivuilla tuottavat eniten sessioita, katselukertoja ja interaktiota, voidaan verkkosivuvierailut muuttaa liideiksi.

HubSpotin voi integroida vaivattomasti muidenkin julkaisujärjestelmien, kuten WordPressin, Drupalin tai Joomlan kanssa. Tämän blogin tavoitteena on kuitenkin valaista sitä, kuinka saumaton CRM-CMS integraatio toimii, kun järjestelmät ovat rakennettu yhteen.

 

CMS Hub

CMS Hub on rakennettu HubSpotin CRM:n päälle. Tämä antaa työkalut liidien tallentamiselle, kontaktien hallinnalle ja analytiikalle samassa alustassa julkaisujärjestelmän kanssa – näin ei synny tarvetta useille päällekkäisille järjestelmille. Kaikki toiminta CMS Hubilla hallinnoidulta verkkosivulta tallentuu asiakkaanhallintajärjestelmään vaivatonta analyysiä ja raportointia varten. Myös verkkosivujen kautta tulevat uudet liidit tallentuvat automaattisesti CRM-järjestelmään. Tämä mahdollistaa verkkosivujen sisällön personoinnin ja kontakteja on helppo seurata ensimmäisestä kosketuksesta asiakkaaksi saakka.

HubSpot tarjoaa kolmea eri versiota CMS Hubista. Aloittaville ja pienille yrityksille CMS Hub Starter hintaan €21/kk. Nopeasti kasvaville yrityksille suunniteltu CMS Hub Professionalin hinta on €331/kk. Muun muassa usean domainin hallinnan, serverittömät toiminnot ja jäsenyydet sisältävän CMS Hub Enterprisen hinta on €1.104/kk.

 

Analytiikka

HubSpotin Web Analytics työkalulla saa hyvän kuvan siitä, kuinka vierailijat löytävät verkkosivut ja mitä vierailijat tekevät siellä. HubSpotin perusmuotoisista raporteista selviää esimerkiksi sessioiden määrä, laitetyyppi ja vierailijoiden aktiviteetti sivuston eri osilla. Web Analytics työkalu on toiminnassa kaikilla CMS Hubin kautta hallinnoiduilla nettisivuilla, mukaan lukien blogisivut ja laskeutumissivut. Web Analytics työkalun avulla verkkosivujen käytöstä saa kaikki tarvittavat raportit, mutta alusta voidaan myös integroida helposti esimerkiksi Googlen Search Consolen kanssa, jos analysoitavaksi halutaan vielä enemmän dataa.

HubSpotissa on myös Traffic Analytics työkalu, jonka avulla saadaan tietää mistä vierailijat tulevat verkkosivuille. Työkalun avulla voidaan selvittää esimerkiksi kuinka tehokkaita sosiaalisen median kampanjat ovat, kuinka moni vierailija tulee verkkosivulle orgaanisen haun kautta ja ketä verkkosivuilla käy, sekä paljon muuta. Traffic Analytics työkalu on myös toiminnassa kaikilla CMS Hubin kautta hallinnoiduilla verkkosivuilla ja päivittyy joka päivä. Yhdessä nämä analytiikkatyökalut antavat täydellisen kuvan verkkosivujen käytöstä – suoraan asiakkaanhallintajärjestelmään. Tämä antaa verkkosivujen hallinnoijalle mahdollisuuden personoida ja tehdä verkkosivuille parannuksia, joilla on oikeasti vaikutusta.

CMS Hub CRM integraatioHyvä CRM-CMS intergraatio näkyy erityisen hyvin analytiikan puolella. 

Personointi & Älykäs sisältö

Tietoja saadaan siis tallennettua verkkosivujen kautta asiakkaanhallintajärjestelmään. Kuinka tämä sitten toimii toisin päin, miten verkkosivut tästä hyötyvät?

HubSpotin älykkään sisällön avulla verkkosivujen sisältöjä pystyy kohdistamaan asiakkaanhallintajärjestelmän tietojen perusteella. Verkkosivujen asiakaskokemusta pystytään siis muuttamaan esimerkiksi sen mukaan, missä vaiheessa vierailija on ostoprosessissa. Muita personoinnin lähteenä käytettäviä tietoja voivat olla esimerkiksi vierailijan laitetyyppi, sijainti, kieli tai vaikka lähde, minkä kautta vierailija tuli verkkosivuille. Mahdollisuudet ovat laajat. Älykästä sisältöä voidaan käyttää verkkosivuilla, laskeutumissivuilla, sähköposteissa, CTA:issa ja lomakkeissa.

 

Lopuksi

CMS Hub ja HubSpot CRM pitävät hommat simppeleinä, mutta tehokkaina. Kun työkalut ovat täysin integroituna yhteen alustaan, aikaa kuluu paljon vähemmän softan synkronointiin. Tällöin aikaa jää enemmän siihen, mitä julkaisujärjestelmällä tulisikin tehdä – asiakaskokemuksen optimointiin, liidien hoitoon ja lopulta liiketoiminnan kasvattamiseen.

Toimivan CRM-CMS integraation implementointi liiketoiminnan sydämeen säästää aikaa, rahaa ja menetettyjä liidejä.


New call-to-action

Saatat pitää myös

Uusi HubSpot Sales Hub Enterprise tehoa ja helppokäyttöisyyttä
5 lokakuuta, 2020

Teho ja helppokäyttöisyys: Yritysohjelmistojen uusi standardi Nykyiset asiakkuudenhoito-ohjelmistot (CRM), myyjät ja myy...

Uusi Service Hub ja CRM on täällä! Mitä muutoksia se tuo mukanaan?
5 toukokuuta, 2022

Vuosi 2022 on tuonut mukanaan HubSpotin uuden ja päivitetyn Service Hubin! Voimmekin luotettavasti lähteä viemään tätä m...

Custom object ja CRM extension: miten järjestää ja rikastaa HubSpot CRM dataa?
14 joulukuuta, 2022

Jokainen yritys on uniikki ja näin ollen kerää myös erilaista dataa. CRM-järjestelmän tulee olla joustava datan keräys-,...