Teho ja helppokäyttöisyys: Yritysohjelmistojen uusi standardi

Nykyiset asiakkuudenhoito-ohjelmistot (CRM), myyjät ja myyntijohtajat eivät tule toimeen keskenään. Ohjelmistot eivät tue riittävästi yksittäisen myyjän työtä ja manuaalisen työn osuus on suuri, vaikka järjestelmän pitäisi nimenomaan vähentää manuaalisen työn osuutta. Myyntijohtajat eivät saa järjestelmistä irti sitä, mitä myynnin johtamisessa ja myyjien valmentamisessa tarvitsevat, koska käyttö jää vajavaiseksi ja sen takia ei synny riittävästi tietoa ja/tai tieto on virheellistä. 

HubSpot’in tekemän tutkimuksen mukaan 76% myyntijohtajista uskoo, että heidän tiiminsä hyödyntää vain pienen osan nykyisen käytössä olevan CRM:n ominaisuuksista ja 50% sanoo, että heidän CRM:ää on "vaikea käyttää".

Kun CRM ei ole käyttäjäystävällinen, se ei ainoastaan aiheuta päänsärkyä myyjille - se vahingoittaa yrityksen kykyä luoda vahvat suhteet asiakkaisiin. Voidaanko myyjältä odottaa maksimaalista suoritusta, jos iso osa hänen ajastaan menee järjestelmän ylläpitoon ja käyttöön? Voidaanko myyntijohtajalta odottaa hyviä tuloksia, jos hänen aikansa menee puuttuvien tietojen haalimiseen kasaan sekä nykyisten tietojen oikeellisuuden varmistamiseen? Myyjien ja myyntijohtajien aika menee vääriin asioihin. Myyjältä koko se aika on pois yhteydenpidosta arvokkaisiin potentiaalisiin asiakkaisiin. Myyntijohtajalta koko se aika on pois asiakastietojen analysoinnista ja myyntimahdollisuuksien etsimisestä, kouluttamisesta ja valmentamisesta. Sellainen CRM -järjestelmä, joka uhraa helppokäyttöisyyden ollakseen muuten voimakas ja vahva, aiheuttaa valtavan määrän  piilokustannuksia, Myyjät maksavat ne kustannukset joka kerta, kun heidän on tarkistettava raportti, päivitettävä manuaalisesti tietojoukko tai tehtävä anomus IT:lle saadakseen yhden uuden kentän järjestelmäänsä. Tuloksena on menetetty aika, tavoitteista jälkeen jääminen ja huono henki myyntijoukkueessa.

HubSpot CRM Sales Hub Enterprise -esittely

Ratkaisu yllä esitettyyn ongelmaan tulee HubSpot'ilta Sales Hub Enterprisen muodossa. Tämän jälkeen ei tarvitse valita helppokäyttöisyyden ja voiman välillä. CRM:ään saadaan sekä teho että helppokäyttöisyys kuluttajaluokan käyttöliittymän, yritystason taustajärjestelmän ja keskitetyn paikkansa pitävän asiakastiedon avulla.

Lou Orfanos, HubSpot’in Sales Hubista vastaava johtaja sanoo: "Nykypäivän vanhat yritystason CRM:t ovat tunnettuja, mutta eivät pidettyjä. Ne on hankittu, mutta niitä ei ole otettu käyttöön. Ne ovat tehokkaita, mutta tuskallisia käyttää. Liian monet myyntijohtajat joutuvat nykyään tyytymään näihin turvotettuihin järjestelmiin, jotka luovat enemmän työtä, kun niiden pitäisi luoda enemmän voittoja. HubSpot Sales Hub Enterprise on erilainen. Se on aidosti helppokäyttöinen, josta HubSpot jo entuudestaan tunnetaan. Lisättyjen uusien ominaisuuksien johdosta se on nyt myös erittäin tehokas. Tämä on yritysohjelmistojen uusi standardi, ja olen ylpeä siitä, että HubSpot näyttää tietä. Myyntijohtajat ansaitsevat yritystason CRM:n, jota heidän tiiminsä todella nauttivat käyttää. Ja he voivat saada sen uudistetun Sales Hub Enterprisen avulla."

 

Sales Hub Enterprise: Kitkan poistava yritystason CRM

Nyt julkaistujen uusien lisäominaisuuksien myötä Sales Hub Enterprise tarjoaa:

  • Yritysluokan CRM:n, joka antaa myyntijohtajille joustavuutta ja hallittavuutta. Nyt he voivat suunnitella koko myyntitoimintonsa HubSpotissa. Mukautettujen objektien avulla käyttäjät voivat luoda ja tallentaa uniikkeja liiketoimintakohtaisia ​​tietoluokkia. Edistynyt käyttöoikeuksien hallinta antaa mahdollisuuden hallita, millä tiimeillä on pääsy tiettyihin tietoihin. Virtaviivainen myyntiraportointi antaa mahdollisuuden rakentaa mukautettuja raportteja, jotka sisältävät yksityiskohtia, kuten tarjouksen muutoshistoria, myyntiaktiviteetit ja kaupan lopputulos. Yhdessä nämä uudet ominaisuudet antavat myyntijohtajille ja toimistusjohtajille täydellisen näkyvyyden liiketoimintansa terveyteen kokonaisuudesta aina yksityiskohtiin asti.
  • Myynnin vuorovaikutustyökalut, joiden avulla myyjien on helppo olla yhteydessä potentiaalisiin asiakkaisiin milloin tahansa, mistä tahansa, millä tahansa laitteella. Päivitettyjen, ns. Sekvenssi -toiminnallisuuksien avulla, käyttäjät voivat samalla kertaa lisätä joukon prospekteja valmiiksi tehtyihin automaattisiin vuorovaikutusjonoihin. Sekvenssi keskeyttää automaattisesti vuorovaikutusjonon toiminnan, kun prospekti saadaan esim. puhelimitse vuorovaikutustilanteeseen. HubSpotin uusi käyttäjäystävällinen 'Today' -näkymä antaa käyttäjälle mahdollisuuden priorisoida ja hallita tehtäviä helposti päivittäin. Nämä parannukset ovat myös saatavana iOS- ja Android-laitteissa käytettävään ilmaiseen HubSpot -sovellukseen yhdessä vuorovaikutustyökalujen, kuten sähköpostien, live-chatin ja 1 to 1 -videon, kanssa. Näin myyjät voivat vapaasti sopeuttaa myyntityyliinsä prospektien ostotapojen mukaan.
  • Saumattomasti toimivat Configure, Price, Quote (CPQ) -työkalut, jotka sisältävät hinnoittelun, ehdotuksen ja tarjouksen teon huomioiden mahdolliset säännöt ja/tai rajoitukset. Lisäksi niitä täydentävät sähköisen hyväksynnän ja valtuutuksen toiminnallisuudet. Myyjät voivat saumattomasti muuttaa tarjoukset sopimuksiksi. Käyttäjät voivat helposti luoda hyvän näköisiä tarjouksia valmiiden tarjousmallien pohjalta. Parannettu rivieditori mahdollistaa helposti yksityiskohtien lisäämisen tarjoukseen. Uudet kirjanpitointegraatiot NetSuite-, QuickBooks Online-, Xero- ja Nubox-sovellusten kanssa antavat myyjille mahdollisuuden käyttää kirjanpito-ohjelmistoja suoraan HubSpotista luodakseen laskuja, liittääkseen verokoodeja ja synkronoidakseen valuuttoja. Nämä lisäykset eliminoivat kitkan kaupan päättämisprosessista sekä yrityksille että potentiaalisille asiakkaille, ja myyntihenkilöt voivat aloittaa suhteensa uusiin asiakkaisiin hyvin.

Toisin kuin vanhat CRM: t, joissa on usein ns. piilokustannuksia, Sales Hub Enterprise tarjoaa läpinäkyvän hinnoittelun. Asiakas saa etukäteen hyvän käsityksen kokonaiskustannuksista. Yritys voi lisätä CRM:ään rajoittamattoman määrän ilmaisia ​​käyttäjiä, jotka eivät tarvitse työssään Sales Hub Enterprisen ominaisuuksia mutta toki pääsyn itse CRM:ään. Kun ilmaiskäyttäjille tarvitaan Sales Hub Enterprise ominaisuudet käyttöön, he maksavat käytöstä kiinteän kuukausimaksun.

Käyttöönottoon kannattaa ottaa mukaan kokenut paikallinen HubSpot kumppani, kuten HubIT Oy. Käyttöönotossa yritys voi hyödyntää paljon jo edelliseen systeemiin upotettuja työtunteja, kustannuksia ja oppeja sekä tuoda vanhassa järjestelmässä olevaa validia dataa HubSpot Sales Hub Enterpriseen. Siten aikaisempaan investointiin jo käytetyt resurssit eivät mene hukkaan.

Nämä nyt julkistetut uudet  toiminnallisuudet yhdistettynä HubSpot Sales Hubissa jo ennestään olleisiin laajaa ihastusta herättäneisiin työkaluihin, kuten Account Based Marketing (ABM) -työkalut, ennakoiva liidipisteytys, myynnin pelikirjat ja muut hienot ominaisuudet, nostavat HubSpot Sales Hub Enterprisen suoraan yritystasoisten CRM:ien kärkeen. Jokainen ominaisuus on HubSpotin itsensä rakentama, ja sen helppokäyttöisyys on etusijalla Siksi se antaa myyjille kitkattoman käyttökokemuksen ja mahdollistaa heille käyttää vähemmän aikaa ohjelmistoihin keskittymiseen ja enemmän aikaa hienon ostokokemuksen tarjoamiseen - mikä on yhä tärkeämpää nykypäivän markkinoilla.


Kiinnostuitko? Sales Hub Enterprise kannattaa kokea. Varaa esittelyaika  tästä.

Saatat myös tykätä

Uusi Service Hub ja CRM on täällä! Mitä muutoksia se tuo mukanaan?
Uusi Service Hub ja CRM on täällä! Mitä muutoksia se tuo mukanaan?
5 toukokuuta, 2022

Vuosi 2022 on tuonut mukanaan HubSpotin uuden ja päivitetyn Service Hubin! Voimmekin luotettavasti lähteä viemään tätä m...

HubSpot-uutuudet 2024: miten alusta kehittyy myynnin näkökulmasta?
HubSpot-uutuudet 2024: miten alusta kehittyy myynnin näkökulmasta?
31 tammikuuta, 2024

HubSpot kehittää alustaansa jatkuvalla syötöllä vastatakseen asiakkaidensa kasvaviin tietotarpeisiin ja tarjotakseen mah...

Tehoa ja toiminnallisuutta HubSpot -integraation avulla
Tehoa ja toiminnallisuutta HubSpot -integraation avulla
27 marraskuuta, 2019

HubSpot integraatiot voidaan jakaa kolmeen pääluokkaan: 1. Natiivit 2. Integrointialustaa hyödyntävät 3. Täysin räätälöi...