Nykyiset asiakkuudenhoito-ohjelmistot (CRM), myyjät ja myyntijohtajat eivät tule toimeen keskenään. Ohjelmistot eivät tue riittävästi yksittäisen myyjän työtä ja manuaalisen työn osuus on suuri, vaikka järjestelmän pitäisi nimenomaan vähentää manuaalisen työn osuutta. Myyntijohtajat eivät saa järjestelmistä irti sitä, mitä myynnin johtamisessa ja myyjien valmentamisessa tarvitsevat, koska käyttö jää vajavaiseksi ja sen takia ei synny riittävästi tietoa ja/tai tieto on virheellistä.
HubSpot’in tekemän tutkimuksen mukaan 76% myyntijohtajista uskoo, että heidän tiiminsä hyödyntää vain pienen osan nykyisen käytössä olevan CRM:n ominaisuuksista ja 50% sanoo, että heidän CRM:ää on "vaikea käyttää".
Kun CRM ei ole käyttäjäystävällinen, se ei ainoastaan aiheuta päänsärkyä myyjille - se vahingoittaa yrityksen kykyä luoda vahvat suhteet asiakkaisiin. Voidaanko myyjältä odottaa maksimaalista suoritusta, jos iso osa hänen ajastaan menee järjestelmän ylläpitoon ja käyttöön? Voidaanko myyntijohtajalta odottaa hyviä tuloksia, jos hänen aikansa menee puuttuvien tietojen haalimiseen kasaan sekä nykyisten tietojen oikeellisuuden varmistamiseen? Myyjien ja myyntijohtajien aika menee vääriin asioihin. Myyjältä koko se aika on pois yhteydenpidosta arvokkaisiin potentiaalisiin asiakkaisiin. Myyntijohtajalta koko se aika on pois asiakastietojen analysoinnista ja myyntimahdollisuuksien etsimisestä, kouluttamisesta ja valmentamisesta. Sellainen CRM -järjestelmä, joka uhraa helppokäyttöisyyden ollakseen muuten voimakas ja vahva, aiheuttaa valtavan määrän piilokustannuksia, Myyjät maksavat ne kustannukset joka kerta, kun heidän on tarkistettava raportti, päivitettävä manuaalisesti tietojoukko tai tehtävä anomus IT:lle saadakseen yhden uuden kentän järjestelmäänsä. Tuloksena on menetetty aika, tavoitteista jälkeen jääminen ja huono henki myyntijoukkueessa.
Ratkaisu yllä esitettyyn ongelmaan tulee HubSpot'ilta Sales Hub Enterprisen muodossa. Tämän jälkeen ei tarvitse valita helppokäyttöisyyden ja voiman välillä. CRM:ään saadaan sekä teho että helppokäyttöisyys kuluttajaluokan käyttöliittymän, yritystason taustajärjestelmän ja keskitetyn paikkansa pitävän asiakastiedon avulla.
Lou Orfanos, HubSpot’in Sales Hubista vastaava johtaja sanoo: "Nykypäivän vanhat yritystason CRM:t ovat tunnettuja, mutta eivät pidettyjä. Ne on hankittu, mutta niitä ei ole otettu käyttöön. Ne ovat tehokkaita, mutta tuskallisia käyttää. Liian monet myyntijohtajat joutuvat nykyään tyytymään näihin turvotettuihin järjestelmiin, jotka luovat enemmän työtä, kun niiden pitäisi luoda enemmän voittoja. HubSpot Sales Hub Enterprise on erilainen. Se on aidosti helppokäyttöinen, josta HubSpot jo entuudestaan tunnetaan. Lisättyjen uusien ominaisuuksien johdosta se on nyt myös erittäin tehokas. Tämä on yritysohjelmistojen uusi standardi, ja olen ylpeä siitä, että HubSpot näyttää tietä. Myyntijohtajat ansaitsevat yritystason CRM:n, jota heidän tiiminsä todella nauttivat käyttää. Ja he voivat saada sen uudistetun Sales Hub Enterprisen avulla."
Nyt julkaistujen uusien lisäominaisuuksien myötä Sales Hub Enterprise tarjoaa:
Toisin kuin vanhat CRM: t, joissa on usein ns. piilokustannuksia, Sales Hub Enterprise tarjoaa läpinäkyvän hinnoittelun. Asiakas saa etukäteen hyvän käsityksen kokonaiskustannuksista. Yritys voi lisätä CRM:ään rajoittamattoman määrän ilmaisia käyttäjiä, jotka eivät tarvitse työssään Sales Hub Enterprisen ominaisuuksia mutta toki pääsyn itse CRM:ään. Kun ilmaiskäyttäjille tarvitaan Sales Hub Enterprise ominaisuudet käyttöön, he maksavat käytöstä kiinteän kuukausimaksun.
Käyttöönottoon kannattaa ottaa mukaan kokenut paikallinen HubSpot kumppani, kuten HubIT Oy. Käyttöönotossa yritys voi hyödyntää paljon jo edelliseen systeemiin upotettuja työtunteja, kustannuksia ja oppeja sekä tuoda vanhassa järjestelmässä olevaa validia dataa HubSpot Sales Hub Enterpriseen. Siten aikaisempaan investointiin jo käytetyt resurssit eivät mene hukkaan.
Nämä nyt julkistetut uudet toiminnallisuudet yhdistettynä HubSpot Sales Hubissa jo ennestään olleisiin laajaa ihastusta herättäneisiin työkaluihin, kuten Account Based Marketing (ABM) -työkalut, ennakoiva liidipisteytys, myynnin pelikirjat ja muut hienot ominaisuudet, nostavat HubSpot Sales Hub Enterprisen suoraan yritystasoisten CRM:ien kärkeen. Jokainen ominaisuus on HubSpotin itsensä rakentama, ja sen helppokäyttöisyys on etusijalla Siksi se antaa myyjille kitkattoman käyttökokemuksen ja mahdollistaa heille käyttää vähemmän aikaa ohjelmistoihin keskittymiseen ja enemmän aikaa hienon ostokokemuksen tarjoamiseen - mikä on yhä tärkeämpää nykypäivän markkinoilla.
Kiinnostuitko? Sales Hub Enterprise kannattaa kokea. Varaa esittelyaika tästä.