Sisältömarkkinoinnin tehokkuus ja toimintakyky ovat laadukkaan julkaisualustan toimintaperiaatteita. Saatavilla olevia julkaisualustoja on monenlaisia, mutta kaikki eivät ole yhdenvertaisia. HubSpot CMS on markkinoiden johtava julkaisualusta, jonka avulla sisältömarkkinointi voidaan ottaa ammattimaisesti haltuun. Täältä voit tutustua halutessasi, esimerkiksi miten HubSpot CMS vertaa WordPressiin.
 

Laadukkaan sisällönluonnin Top #3 HubSpot CMS -työkalua ovat:

     1. Drag-and-Drop-editori

     2. Sisäänrakennettu optimointi

     3. Älykäs ja personoitu sisältö


Yrityksen verkossa olevan sisällön tarkoituksena on erottua joukosta sekä kerätä huomiota osakseen oikeaan ajankohtaan. Monet alustat ovat tehneet standardin sisällöntuotannon helpoksi, mutta muutoksien tai persoonallinen sisällönluonti on sijoitettu portin toiselle puolelle devaajien käsiin. Markkinoijat jäävät jumiin monimutkaisten järjestelmien ja jatkuvasti ladattavien lisäosien maailmaan. Tämän johdosta työn tehokkuudelle muodostuu pullonkaula sekä sisällön kohdentaminen oikealle kohdeyleisölle oikeaan aikaan vaikeutuu.

Verkko on yltä kyllästetty tiedon ja sisällön määrällä, joten erottautumisesta on tullut osa kriittistä liiketoiminnan osa-aluetta. Sisältö parhaimmillaan houkuttaa kävijöitä, sitouttaa liidejä sekä tuottaa arvokkaita asiakkuuksia. Kuulostaa hyvältä, vai mitä? Tämmöinen sisältö ei kuitenkaan ole itseisarvo. Tehokkailla CMS työkaluilla tämänkaltainen sisällönluonti on mahdollista, ja jopa miellyttävää.

New call-to-action

 

Tavoitteena on tukea asiakkaan ostoprosessia oikealla sisällöllä oikeaan aikaan!

HubSpotin Content Management System CMS on tehokas julkaisualusta, jolla markkinoija kuin markkinoija saadaan loistamaan houkuttelevan sisällön luonnissa. Top 3 HubSpot CMS:n sisältyvää ominaisuutta, joilla rakennetaan tehokasta sisältöä:

 

1. Drag-and-Drop-editori

Drag-and-Drop-editori on monipuolinen työkalu, joka mahdollistaa sisällönluonnin ja muokkauksen vain muutaman klikkauksen avulla. Editorilla voidaan luoda tehokkaasti ja kehittyneesti verkkosivuja ja laskeutumissivuja ilman, että tarvitsee osata tehdä kooditason muutoksia. CMS:n julkaisualusta tarjoaa monipuolisen valikoiman erilaisia moduuleja, joita voi lisätä, muokata ja poistaa sivuilta vaivatta.

Untitled design (3)-1

Drag-and-Drop-editorista voidaan valita haluttu moduuli, ja se raahataan mieleiseen kohtaan sivua. Eri moduuleja voi lisätä ja muokata vapaasti sekä valittu teema tukee niiden sijoittelua. Tämän tuloksena moduulit näyttäytyvät valmiissa sivussa hyviltä ja laadukkailta. Lisää sivuille vapaasti kuvia, lomakkeita, CTA:ta tai videoita. Kaiken voi vielä tehdä ilman verkkosivukehittäjää. Anna mielikuvituksen olla rajana!

 

2. Verkkosivuston optimointi on sisäänrakennettu

Verkkosivujen sisällön optimointi tulee kyseeseen, jotta verkkovierailijat löytävät luodun sisällön pariin. Tiedonhankinnassa Google on kiistatta suosituin hakukone kautta maailman. 89% B2B-ostajista sekä 81% kuluttajista etsivät tarvitsemaansa tietoa Googlen hakukoneen avulla.

Tämän johdosta hakukoneoptimointi SEO (search engine optimization) on ratkaiseva tekijä näkyvyyden saavuttamiseksi orgaanisissa hakutuloksissa. Mitä paremman sijoituksen sisältö saa hakutuloksissa, sitä enemmän näkyvyyttä ja auktoriteettia sisältö saa osakseen. HubSpotin CMS tarjoaa sisäänrakennetun optimointityökalun, jolla voi helposti ja ymmärrettävästi optimoida luotua sisältöä, ja nauttia tuloksista. 

Verkkosivuston optimointi

HubSpotin CMS:n sisäänrakennettu optimointi-työkalu ohjaa käyttäjää optimoimaan sisällön tehokkaasti. Työkalu ohjaa optimoimaan mm. otsikot, väliotsikot, kuvat, mobiiliversiot, linkit sekä meta description -tagin, mikä on hakutuloksissa näkyvä lyhyt kuvaus sivun sisällöstä.

Sisällön optimointi auttaa myös sivun latausaikaan sekä toimivuuteen niin tietokoneessa kuin mobiilissa.

  • 40% verkkovierailijoista poistuu sivulta, jos sivun lataaminen kestää yli 3 sekuntia.
  • 85% ei vieraile sivuilla, jos se ei ole turvallinen.
  • 50% globaalista tiedonhankinnasta tehdään mobiililaitteilla.

HubSpot CMS varmistaa, että kaikki sisältö on turvallista, mobiiliystävällistä sekä nopeasti lataavaa. Optimointi-työkalu huomauttaa käyttäjää, jos jokin on pielessä sekä varmistaa kaiken olevan kunnossa ennen julkaisua. Käyttäjä voi huolehtia verkkosivujen sisällöstä, ja HubSpot CMS huolehtii optimoinnin!

 

3. Älykäs ja personoitu sisältö

Erottautuminen kilpailijoiden massasta sekä yrityksen persoonan korostaminen ovat trendejä, jotka ohjaavat vahvasti verkkoympäristön kilpailutilannetta. Älykkäällä ja personoidulla sisällöllä voidaan verkkosivujen sisältö kohdentaa vierailijan tarpeiden ja mielenkiinnon mukaisesti sekä kävijän tai asiakkaan elinkaaren sopivaksi. Tällä tavoin verkkosivut sitouttavat ja tukevat ostoprosessia tehokkaasti, eikä vierailija päädy selailemaan tietämättömänä sivua, ja lopulta poistumaan ilman kontaktia tai seuraavaa askelta.

HubSpot CMS tarjoaa monipuolisia mahdollisuuksia luoda älykästä sisältöä verkkosivuille, jolloin vierailijan tai asiakkaan polkua voidaan tukea kohdistetulla sisältömarkkinoinnilla:

  • Älykkäät Call-to-Action -painikkeet
  • Älykkäät lomakkeet
  • Älykäs sisältö

Personoitu sisältö

Call-To Action

Call-to-Action eli CTA:t ovat erilaisiin toimintoihin kehottavia painikkeita, joiden tarkoituksena on saada asiakas tai vierailija ottamaan seuraava askel. Näitä ovat esimerkiksi ("Lataa opas tästä") tai ("Tilaa uutiskirje"). Painikkeilla voidaan tehokkaasti sitouttaa vierailijoita, jolloin heidän ostajan elinkaarensa voi edetä.

CTA:ita voi muokata älykkäiksi, jolloin ne näkyvät halutulle kohdeyleisölle. Näin voidaan tehdä esimerkiksi, jos liidi vierailee verkkosivuilla, joten heille tarjotaan räätälöidympää sisältöä tukemaan heidän elinkaartaan. Uusille vierailijoille puolestaan voidaan tarjota enemmän tietoa ja tuntemusta vahvistavaa sisältöä. 

 

Älykkäät lomakkeet

Lomakkeiden avulla voidaan kerätä haluttua tietoa, esimerkiksi liideiltä tai prospekteilta. Lomakkeiden tulee vastikkeeksi tarjota asiakkaalle arvoa, joka on suhteessa annettuihin tietoihin. Ei siis kannata pyytää yksityiskohtaisia tietoja, jos asiakkaan saama arvo ei yllä yhtä korkealle tasolle.

Älykkään lomakkeen voi luoda sisällönluonnin yhteydessä, jolloin lomakkeen näkyvyyttä voi määrittää erilaisilla kriteereillä, kuten esimerkiksi kohdemaa, laitetyyppi, kieli tai minkä sivuston kautta vierailija siirtyi sivulle.

 

Älykäs sisältö

Verkkosivujen sisältöä voidaan luoda älykkääksi, jolloin verkkosivut mukautuvat vierailijoiden mukaan. Etusivujen sisältö, infopainikkeet sekä pop-up -lomakkeet voidaan räätälöidä halutulla tavalla. Esimerkiksi mobiilikäyttäjille voidaan luoda erilainen sisältö kuin työpöytäversioon tai tietyn kohdemaan vierailijoille voidaan tarjoa maakohtaisempaa tietoa ja tarjouksia.
 
Luomalla älykästä sisältöä sisältömarkkinointia voidaan kohdistaa entistä tehokkaammin. Myöskin henkilökohtaiset tervehdykset sekä toiminnot ovat osa älykkään sisällön mahdollisuuksia. 
 
 


Yhteenveto

Tehokkaan sisällön ja sisältömarkkinoinnin tuottaminen vaatii julkaisualustalta oikeanlaista toimivuutta ja sopeutumista. HubSpot CMS tarjoaa kaikki kokonaisvaltaiset työkalut, joilla sisältö voidaan luoda kehittyneesti, optimoida oikein sekä kohdentaa halutulle kohdeyleisölle. Sisältömarkkinointi laadukkaalla julkaisualustalla rakennetaan tunnettavuutta, auktoriteettia ja menestystä.

 

HubSpot CMS - katso webinaaritaltiointi 2021:

New call-to-action
 

Saatat pitää myös

Sales Enablement & myynnin tehostaminen. Millä askelmilla käyntiin?
27 syyskuuta, 2018

Suomalaiset yritykset ovat ottaneet kiitettävästi käyttöönsä markkinoinnin automaation sekä mukavia harppauksia digitaal...

Lisää tehoa PK-yritysten asiakaspalveluun?
6 helmikuuta, 2019

Moni suomalainen pk-yritys painii mahdottomalta tuntuvan haasteryppään kanssa. Asiakkaita pitäisi palvella, mutta kun pa...

HubSpot CMS Hub vai Drupal?
24 marraskuuta, 2020

Kun etsit parasta verkkosivujen julkaisujärjestelmää yrityksellesi, Drupal ja HubSpotin CMS Hub pyörivät helposti vaihto...