Tänä päivänä kaikki yritykset joutuvat pohtimaan, kuinka tarjota merkittäviä asiakaskokemuksia nykypäivän digitaalisessa ympäristössä. Kuinka koordinoida koko yrityksen markkinointi-, myynti- ja palvelutiimit houkuttelemaan, kiinnostamaan ja ilahduttamaan yleisöä parhaalla mahdollisella tavalla? Miten valjastaa suulliset viestit tai itse asiassa näppäimistöviestit eduksi, jotta voittaa enemmän asiakkaita ja tekee heistä onnellisempia?

Nykyajan yritys ei käytännössä pysty tulemaan toimeen ilman eri järjestelmien keskinäistä kommunikointia. Blissfullyn datan perusteella 101-250 henkeä käsittävällä yrityksellä on keskimäärin 99 pilvisovellustilausta.

 

Sovellusten määrä per yritys

 

Ei riitä, että kaikki nämä erilaiset sovellukset tarjoavat ihmeellisiä ominaisuuksia, varsinkin jos jokainen on lukittu omaan siiloonsa. Kaikkien näiden erilaisten sovellusten on toimittava yhdessä, jotta yritys voi toimia tehokkaasti ja antaa asiakkaille johdonmukaisen ja kiinnostavan kokemuksen kaikista eri kosketuspisteistä, joita asiakkailla on yrityksen kanssa.

HubSpot App Market Place

Siksi HubSpot on sitoutunut rakentamaan avoimen alustan, joka toimii "keskipisteenä" useille yrityksen sovelluksille, jotka kaikki auttavat parantamaan asiakaskokemusta. HubSpot haluaa tehdä näiden sovellusten organisoinnista helppoa, jotta yritys pystyy palvelemaan asiakkaitaan paremmin ja auttamaan yritystä kasvamaan nopeammin.

HubSpot on koonnut satoja sovelluksia omaan sovelluskauppansa. Merkittävää on se, että kaikki sovelluskaupassa olevat applikaatiot integroituvat HubSpotin kanssa käden käänteessä. Hyvät vaiheistetut ohjeet tekevät integroinnin helpoksi. Siihen ei tarvita mitään erityisiä IT -taitoja. Toisin sanoen sovelluksen tekijät ovat tehneet valmiiksi ns. natiivin integraation HubSpotiin ja päässeet sitä kautta HubSpotin ”ekosysteemiin”.

Sovelluskaupasta löytyy monen moista. Suomalaiset sovellukset loistavat poissaolollaan. Suomalaisen Lyytin saa integroitua natiivisti HubSpotiin sitä erikseen pyytämällä omalta Lyytin yhdyshenkilöltään. HubSpotin käyttäjä joutuukin usein pohtimaan, kannattaako korvata nykyinen tiettyyn tarkoitukseen hankittu sovellus HubSpotin sovelluskaupasta valmiiksi natiivin integraation omaavalla vastaavalla sovelluksella vai kustantaa itse nykyisen järjestelmän integraatio. Mitään yleispätevää sääntöä tähän ei ole. HubSpot ekosysteemiin kuuluvan vastaavan sovelluksen integraatio ei maksa käytännössä mitään. Jonkin verran kustannuksia syntyy siirtymävaiheessa joka tapauksessa. Vähintään kun opetellaan uuden sovelluksen käyttö ja siirretään uuteen sovellukseen vanhassa järjestelmässä olevaa tietoa.

Mitä kannattaa integroida?

Liikkeelle kannattaa lähteä siitä, millä on eniten vaikutusta asiakaskokemukseen. Hyvän asiakaskokemuksen vaikutus yhtiön liikevaihtoon, kannattavuuteen ja voittoon on kiistaton.

HubSpotilla on nyt yli 350 sovelluskumppania, jotka sijaitsevat yli 30 maassa. Ne tarjoavat uskomattoman valikoiman ominaisuuksia, jotka voi kytkeä HubSpot -portaaliin. Tässä on vain esimerkki luokista, jotka kumppaniekosysteemi tarjoaa:

  • Tapahtumahallinta
  • Account Based Marketing -työkalut
  • Puhelujärjestelmien integraatiot
  • Verkkoseminaarien tuotanto
  • Tekstiviestit
  • Kirjanpitointegraatiot
  • Interaktiivinen sisältö
  • Kanta-asiakasohjelman hallinta
  • Vaikuttajien hallinta
  • RFP-vastauksen hallinta
  • Sisällön käännös
  • Videoneuvottelu
  • Tulojen ennustaminen
  • Tietojen siivous ja päällekkäisyydet
  • Maineen ja arvostelujen hallinta
  • Lahjakortin toimitus
  • Affiliate-ohjelman hallinta

ja paljon muuta.

Kussakin sovellusluokassa löytyy yksi tai useampi vaihtoehto, josta yleensä löytyy omaan tarkoitukseen sopiva; niin ominaisuuksilta kuin hintaluokaltakin.

 

Tänä päivänä kaikki yritykset joutuvat pohtimaan, kuinka tarjota merkittäviä asiakaskokemuksia nykypäivän digitaalisessa ympäristössä.

 

Sovellusten käyttöönotto on kovassa kasvussa. HubSpotin yli 68 800:sta asiakkaasta 94% on asentanut ainakin yhden sovelluksen tai integroinnin. Asiakkaat asentavat keskimäärin viisi sovellusta kukin. Joillakin asiakkailla on yli 10 integrointia. Koko käyttäjäkunta, mukaan lukien ne, jotka käyttävät HubSpotin ilmaisia versioita, on asentanut tähän mennessä jo 700 000 sovellusta.

Kaikkien saumatonta asiakaskokemusta tavoittelevien HubSpot -käyttäjien kannattaa tutustua HubSpotin App Market Placeen ja valita sieltä itselleen sopivat sovellukset ja integroinnit tai integroida nykyiset sovellukset HUbSpotin kanssa omalla kustannuksella.

 

HubSpot -integraatiot

Saatat pitää myös

CRM tehostaa markkinointia kun asiakaskokemus on keskiössä
10 elokuuta, 2022

Nykypäivän hyperkilpailullisessa liiketoimintaympäristössä asiakkailla on korkeat odotukset yrityksiä kohtaan. Jo ennen ...

Verkkosivujen hallinta helpoksi ja tehokkaaksi HubSpotin uudella CMS Hubilla
20 heinäkuuta, 2020

Verkkosivujen ylläpitäminen ja päivittäminen on usein vaikeaa perinteisellä julkaisujärjestelmällä. Yhden yksinkertaisen...

Kaiken takana on tavoite ja data
17 syyskuuta, 2021

Menestyksen mahdollisuus Onnistumisten taustalla on havaittu muutos markkinassa, teknologiassa tai asiakaskäyttäytymises...