Laskutus ja maksujen hallinnointi on ennen ollut mahdollista vain HubSpotin ulkopuolisissa, erillisissä ohjelmissa. Laskutusjärjestelmän on parhaimmassa tapauksessa pystynyt yhdistämään, usein alusta asti rakennetulla, integraatiolla HubSpotiin, mutta useimmiten HubSpot ja laskutusjärjestelmä ovat pysyneet erillään. Tähän tulee nyt muutos!

HubSpot haluaa alustansa toimivan kokonaisvaltaisena liiketoiminnan järjestelmänä, jossa tiimit voivat saumattomasti työskennellä samoja työkaluja ja ominaisuuksia käyttämällä, ilman hyppimistä eri ohjelmien välillä. Niinpä HubSpot ilmoitti vuoden 2023 Inbound-tapahtumassa lanseeraavansa kokonaan uuden hubin jo olemassa olevien rinnalle: Commerce Hubin.

Mikä ihmeen Commerce Hub?

Lisätietoa Commerce Hubista? Jätä tietosi, niin jutellaan enemmän!

Commerce Hubin on tarkoitus mahdollistaa maksuliikenteen ja laskutuksen hoitaminen suoraan HubSpotin sisältä. Näin laskutus on luonnollinen osa HubSpotiin rakennettua myyntiprosessia, ja maksuliikenteen hoitaminen onnistuu samalla alustalla kuin muutkin myynnin aktiviteetit. HubSpotin monipuolisemman hyödyntämisen lisäksi Commerce Hub eliminoi tarpeen rakentaa monimutkaisia integraatioita erillisten laskutusohjelmien ja HubSpotin välille. Näin tietoa hallitaan yhdestä paikasta, keskitetysti.

Commerce Hubin julkaisun kaikille tileille on tarkoitus tapahtua vuoden 2024 ensimmäisen kvartaalin lopulla. Käydään läpi, mitä uusia ominaisuuksia Commerce Hub tuo tullessaan! Jos haluat varata tarkemman esittelyn ja kartoittaa, miten Commerce Hub voitaisiin teillä ottaa käyttöön, jätä yhteystietosi, niin katsotaan yhdessä.

Commerce Hubin osa-alueet

Commerce Hubin avulla HubSpot pyrkii tarjoamaan kattavan valikoiman työkaluja, jotka on tuotu saman katon alle, jotta kaikki tapahtuisi saumattomasti ja suoraviivaisesti. On myös mainittava, ettei Commerce Hubin ominaisuuksien käytöstä peritä kuukausittaisia SaaS-tilausmaksuja. Commerce Hub toimii "maksa siitä mitä käytät" -hinnoittelumallilla; sinua veloitetaan vain Commerce Hubin kautta tapahtuneiden maksujen perusteella. On tärkeää ymmärtää, että alla esitetyt ominaisuudet ovat keskenään linkitettyjä ja ne voivat kuulua samaan prosessiin tai olla osa toista. Nämä ovat Commerce Hubin päätyökalut:

Tarjoukset ja laskut

Tarjoukset ovat ominaisuus, joka on ollut jo olemassa HubSpotissa ennen Commerce Hubin julkaisua. Ostajat arvostavat nopeutta ja tehokkuutta myyntiprosessissa, ja tarjoustyökalu mahdollistaa brändättyjen myyntitarjousten luomisen sekunneissa ja maksujen ja sähköisten allekirjoitusten keräämisen tarjouksessasi. Voit myös sanoa hyvästit asiakastietojen manuaaliselle kirjoittamiselle tai kopioimiselle CRM:stä vielä toiseen työkaluun. HubSpotin tarjoustyökalu tuo automaattisesti kaikki diiliä koskevat tiedot, mukaan lukien kontaktit ja tuotetiedot, osaksi tarjousta, joten voit lähettää myyntitarjoukset välittömästi.

Tietysti tarkoituksena on lähettää tarjouksen jälkeen lasku asiakkaille. Ennen laskutus on tapahtunut CRM:n ulkopuolella, mutta nyt voit luoda ja lähettää laskuja suoraan HubSpotista, seurata laskujen tilaa ja käyttää automaatiota muistuttamaan asiakasta erääntyneistä maksuista. Ja sinun ei tarvitse luoda laskua erikseen: Commerce Hub mahdollistaa tarjouksen muuttamisen laskuiksi vain yhdellä napsautuksella.

Maksut ja maksulinkit

Kun laskut on lähetetty, on aika periä maksu. HubSpotin maksulinkit mahdollistavat turvallisten kertamaksujen tai toistuvien maksulinkkien luomisen ja jakamisen asiakkaillesi, jotta he voivat nopeasti ja vaivattomasti maksaa palveluistasi. HubSpotin Maksulinkit tarjoavat myös mahdollisuuden kustomointiin, jotta voit lisätä maksuihin alennuksia tai yrityksesi brändäyksen, minkä lisäksi maksulinkkiä on mahdollista esikatsella usealla laitteella. Maksulinkin voidaan luoda suoraanminkä tahansa kontaktin, yrityksen tai diilin CRM-kortilla ja sisällyttää mihin tahansa haluat, kuten laskuihisi, sähköposteihisi, verkkosivujesi lomakkeisiin tai kokouslinkkeihisi.

Commerce Hubin myötä HubSpotissa on myös mahdollista hallinnoida maksuliikennettä. Euroopassa maksujen periminen on mahdollista HubSpotin virallisen kumppanin Stripen kautta. HubSpot Payments on tällä hetkellä saatavilla vain Yhdysvalloissa sijaitseville ja toimiville yrityksille ja organisaatioille. Eurooppalaiset käyttäjät voivat vastaanottaa maksuja integroidulla Stripe-tilillä ja käyttämällä luotto- tai maksukorttimaksutapaa. Stripe tarjoaa monia ominaisuuksia ja toimintoja maksuprosessin helpottamiseksi, kuten useiden valuuttojen hyväksymisen, integroinnin erilaisiin Euroopassa suosittuihin maksutapoihin, kuukausitilausten hallinnan ja turvallisen maksujenkäsittelyn, joka on EU:n sääntelyn, kuten maksupalveludirektiivin (PSD2) mukaista.

Näillä maksutyökaluilla, jotka ovat osa HubSpotin älykästä CRM:ää, sinun ei enää tarvitse vaihtaa välilehtiä, työkaluja tai järjestelmiä. Pidä kauppa- ja asiakastietosi yhdessä yhtenäisessä alustassa saumattoman ja tehokkaan työskentelyn varmistamiseksi.

Tilaukset

Mainitsin toistuvat maksut edellisen osion alussa. Kun konfiguroit maksulinkin tai tarjouksen kerätäksesi toistuvia maksuja, HubSpot luo automaattisesti tilauksen sen seurantaan. Kun tilaus on muodostunut, HubSpot veloittaa asiakasta automaattisesti tilaukseen määritetyn maksuvälin mukaan, mikä tarkoittaa, ettei sinun tarvitse luoda useita maksulinkkejä veloittaaksesi ostajaa säännöllisistä tuotteista tai palveluista.

Tilaus voi sisältää kiinteän määrän maksuja tai uusiutua niin kauan, että asiakas peruuttaa sen itse. Tilaukset mahdollistavat maksujen ja niiden statuksen seuraamisen, tilauksen muuttamisen tai perumisen sekä maksumuistutusten lähettämisen.

 

Commerce Hub osana HubSpot CRM:ää - 6 etua

    1. Saumaton asiakastietojen hallinta: Commerce Hub osana HubSpot CRM:ssä mahdollistaa saumattoman asiakastietojen hallinnan. Myynti-, laskutus- ja asiakasyhteydenotot voidaan keskittää CRM:ään, tarjoten kattavan näkymän asiakastransaktioihin.

  1. Parannetut asiakastiedot: Commerce Hubin ja HubSpot CRM:n vapaasti virtaavan datan avulla yritykset voivat saada syvällisempää tietoa asiakaskäyttäytymisestä, -mieltymyksistä ja -ostohistoriasta. Tämä mahdollistaa henkilökohtaisemman markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun, mikä johtaa parempaan asiakastyytyväisyyteen ja pienempään asiakasvaihtuvuuteen.

  2. Myyntiprosessien virtaviivaistaminen: Myyntitiimit saavat reaaliaikaista tietoa asiakkaiden tilauksista, maksuista ja yleisestä asiakkuuden tilasta suoraan CRM alustassa. Tämä mahdollistaa myyntiprosessin automatisoinnin ja virtaviivaistamisen, vähentäen manuaalista tietojen syöttöä ja parantaen myyntitiimin tehokkuutta. Prosessi ei pirstaloidu moniin eri työkaluihin ja järjestelmiin, jotka saattavat olla keskenään yhteensopimattomia, vaan kaikki tapahtuu suoraviivaisesti saman katon alla, jotta voit paremmin seurata myyntiäsi, saada maksut nopeammin ja kasvattaa tulostasi.

  3. Tehostetut ristiinmyynti- ja lisämyyntimahdollisuudet: Yhdistämällä asiakastietoja Commerce Hubista ja CRM:stä yritykset voivat tunnistaa ristiinmyynti- ja lisämyyntimahdollisuudet tehokkaammin. Näkemykset asiakkaiden ostokäyttäytymisestä ja -mieltymyksistä mahdollistavat kohdennetut markkinointi- ja myyntikampanjat oleellisten tuotteiden ja palveluiden tarjoamiseksi.

  4. Yhdistetty raportointi ja analytiikka: Commerce Hub osana HubSpotia mahdollistaa raportoinnin ja analytiikan rakentamisen myynnin, laskutuksen ja asiakaspalvelun välillä. Dataa ei tarvitse enää metsästää eri järjestelmistä liikevaihtoraportointia varten. Kun laskutus ja maksut pyörivät CRM:n sisällä, saat kokonaisvaltaisen kuvan siitä, mistä yrityksesi liikevaihto muodostuu. Saat luotua läpileikkaavia raportteja, jotka tarjoavat näkemyksiä esimerkiksi myynnin suorituskyvystä, asiakkaiden hankintakustannuksista ja asiakkaan elinkaaren arvosta. Tämä mahdollistaa datalähtöisen päätöksenteon ja liiketoimintastrategioiden optimoinnin.

  5. Parannettu asiakaskokemus: Commerce Hub osana HubSpotin CRM:ää varmistaa yhtenäisen ja saumattoman asiakaskokemuksen kaikissa kosketuspisteissä. Olipa kyse asiakkaan vuorovaikutuksesta myyntitiimin kanssa, ostoksen tekemisestä tai tuen hakemisesta, asiakkaan tiedot ja historia ovat helposti saatavilla, mahdollistaen personoidun ja tehokkaan palvelun.

Commerce Hub Ennen & JälkeenCommerce Hub ei ole vain päivitys HubSpotiin, se on kokonaan uusi, sisään rakennettu osa. Yleisesti ottaen Commerce Hubin käyttöönotto osana HubSpot CRM:ää mahdollistaa asiakastietojen hyödyntämisen tehokkaammin, prosessien virtaviivaistamisen ja parempien asiakaskokemusten tarjoamisen, mikä lopulta edistää kasvua ja kannattavuutta. Yhdistä työkalusi HubSpotin alustaan ja hallitse koko prosessiasi HubSpotissa. Me Hubitilla tarjoamme ajantasaista konsultatiivista asiantuntijuutta siitä, kuinka voit hyödyntää uutta Commerce Hubia osana myyntiprosessiasi.

 

 

Harkitsetko HubSpot CRM:ää?

Jos yrityksesi järjestelmäkenttä vaatii päivitystä, ja harkitset HubSpot CRM:ää ydinalustanasi tällä tiellä, täytä oheinen lomake, niin katsotaan läpi teidän tilanne.

 

Saatat myös tykätä

Hubit Lesson: CRM-kortin kustomointi
Hubit Lesson: CRM-kortin kustomointi
12 syyskuuta, 2023

Alustan ketterää kustomointia CRM on tärkeä kustomoida toimivaksi työkaluksi tiimin arkeen. HubSpotin CRM-järjestelmää o...

HubSpot  EMEA Rookie of the Year -palkinto napsahti Suomeen Hubit Oy:lle
HubSpot  EMEA Rookie of the Year -palkinto napsahti Suomeen Hubit Oy:lle
7 helmikuuta, 2019

6.2.2019 – HELSINKI – Heinäkuussa 2018 perustettu Hubit Oy palkittiin 4.2.2019 HubSpotin Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan ...

Uusi Service Hub ja CRM on täällä! Mitä muutoksia se tuo mukanaan?
Uusi Service Hub ja CRM on täällä! Mitä muutoksia se tuo mukanaan?
5 toukokuuta, 2022

Vuosi 2022 on tuonut mukanaan HubSpotin uuden ja päivitetyn Service Hubin! Voimmekin luotettavasti lähteä viemään tätä m...